Επιχειρησιακές Επικοινωνίες (Corporate Communications)

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Μεταπτυχιακό/ΜΒΑ με κατεύθυνση Digital Business

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

18011

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Γ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιχειρησιακές Επικοινωνίες (Corporate Communications)

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Διαλέξεις

3

7,5

 

   

 

   

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

   

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

OXI

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://moodle.uniwa.gr/course/view.php?id=299

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

·     Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

·     Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης

και Παράρτημα Β

·     Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του φοιτητή/τριας στο ρόλο, τη σημασία και τις λειτουργίες της εταιρικής επικοινωνίας.  Το μάθημα επικεντρώνεται στο πως οι επιχειρήσεις αξιοποιούν την επικοινωνία στρατηγικά για να είναι αποτελεσματικές στις σχέσεις που αναπτύσσουν με τα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders), τόσο στο εσωτερικό όσο κα στο εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί:

1.     Να διακρίνουν τις θεμελιώδεις έννοιες και βασικές προσεγγίσεις στην εταιρική επικοινωνία.

2.     Να σχεδιάζουν τρόπους αποτελεσματικής επικοινωνίας στις σχέσεις με το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, την κοινή γνώμη καθώς και στη διαχείριση αλλαγών και σε περιόδους κρίσης. 

3.     Να αναπτύσσουν  το ρόλο που διαδραματίζει η εταιρική επικοινωνία στη  επιχειρησιακή στρατηγική και στη διαμόρφωση εταιρικής ταυτότητας και εικόνας

4.     Να εξετάζουν και να επικοινωνούν τις ηθικές διαστάσεις των επιχειρηματικών αποφάσεων στις σχέσεις  του οργανισμού με τις διάφορες ομάδες συμμετεχόντων

5.     Να αναλύουν σχέδια διαχείρισης κρίσεων  με εστίαση σε μελέτες περίπτωσης

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

  • Αναζήτηση, σύγκριση και αξιολόγηση πληροφοριών από το διαδίκτυο για την εκπόνηση αυτόνομης εργασίας

§  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

§  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

§  Αυτόνομη εργασία

§  Ομαδική εργασία

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ενότητες:

-          Το μεταβαλλόμενο περιβάλλον της επικοινωνίας

-          Η αποτελεσματική επικοινωνία ως λειτουργία του Μάνατζμεντ

-          Σχεδιασμός στρατηγικού προγράμματος επικοινωνίας (Ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης, καθορισμός στόχων, διαμόρφωση και επικοινωνία μηνύματος εντοπισμός ακροατηρίων-στόχων, επιλογή μέσων επικοινωνίας, διαδραστικότητα μεταξύ οργανισμού και διαφόρων ομάδων κοινού, προϋπολογισμός, αξιολόγηση και ανάλυση επιμέρους δεικτών 

-          .Η Οργανωσιακή (Εταιρική) κουλτούρα ως προσδιοριστικός παράγοντας της Εταιρικής ταυτότητας. Εταιρική Ταυτότητα- Εικόνα και Φήμη

-          Επικοινωνιακή διοίκηση επωνυμίας σε κανονικό και διαδικτυακό περιβάλλον

-          Θεωρητικές προσεγγίσεις στη έννοα της πειθούς με εφαρμογές στις επιχειρησιακές επικοινωνίες. Το μοντέλο Cialdini. Το Μοντέλο Πιθανότητας Λεπτομερούς Επεξεργασίας

-          Η έννοια της πλαισίωσης και οι εφαρμογές  στις επιχειρησιακές επικοινωνίες. Οι επιπτώσεις της πλαισίωσης στους αποδέκτες των μηνυμάτων

-          Η επικοινωνία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης επιχειρήσεων 

-          Επικοινωνιακή διαχείριση κρίσιμων θεμάτων

-          Επικοινωνιακή διαχείριση σε περιόδους κρίσης. Μοντέλο κατά περίπτωσης διαχείρισης κρίσεων του Coombs. Θεωρία αποκατάστασης εικόνας Benoit. Μελέτες περίπτωσης

-          Η χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εταιρική επικοινωνία

-          Αφηγήσεις στην εταιρική επικοινωνία. Αφηγήσεις στην επικοινωνία επωνυμίας. Ψηφιακές Αφηγήσεις

 
  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle, χρήση υπολογιστή, διαδίκτυο, διαφάνειες διαλέξεων

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Ασκήσεις Πράξης

13

Ομαδική Εργασία

50

Αυτοτελής Μελέτη

60

Ατομική Εργασία

13

 

 

   

Σύνολο Μαθήματος

 

175

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα Αξιολόγησης : Ελληνικά

Γραπτή Τελική Εξέταση (50%) η οποία περιλαμβάνει:

ερωτήσεις σωστού-λάθους ,ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής,

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.

  • Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

Ομαδική/Ατομική Εργασία (50%) (Συμπερασματική) που περιλαμβάνει: Γραπτή εργασία με δυνατότητα προφορικής παρουσίασης

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι φοιτητές 

Κριτήρια αξιολόγησης βαθμός ικανοποίησης των προδιαγραφών που τέθηκαν,  η ταξινόμηση, οργάνωση και προσαρμογή του διαθέσιμου υλικού, η δομή και σαφήνεια του γραπτού κειμένου,  η οργάνωση και  η παρουσίασή της εργααίας.

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

Ελληνική

  • Ασπρίδης, Τσέλιος,Ρωσσίδης(2018) Επιχειρησιακή επικοινωνία,(2018) εκδόσεις Κριτική
  • J Cornelissen(2016) Εταιρική Επικοινωνία. Οδηγός Θεωρίας και Πρακτικής. Εκδ Δίαυλος
  • Bonnye,Stuart, Marilyn, Sarow, Laurence Stuart (2008)Αποτελεσματική επικοινωνία. εκδόσεις Κριτική

Ξενόγλωσση

 

·         Hargie O, & Tourish D. eds. (2009). Auditing Organizational Communication. London & New York: Routledge

·         Christensen L., Morsing, M., Cheney, G.(2011) Corporate Communications. Convention, Complexity and Crtitique. Los Angeles & London: Sage Publ.

·          Duarte Melo, A., Somerville, I., Gonsalves, G eds. (2015). Organisational & Strategic Communication Research: European Perspectives II. Portugal: Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade

 

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Corporate Communications
  • Business Horizons
  • Harvard Business Review
  • Human Relations
  • Journal of Communication Management
  • Journal of Promotion Management
  • Journal of Product and Brand Management
  • Management Communication Quarterly
  • Organization
  • Public Relations Inquiry     
  • Public Relations Review
  • Public Relations Review
  • Organization Studies
  • Organization 

 

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων
Π.Μ.Σ. "ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΜΒΑ"
Π. Ράλλη και Θηβών 250, 12244, Αιγάλεω
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 698 742 0490

Vertical Banner Transparent 1
     

  

Back to top