ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ/MBA Κατευθύνσεις: Διοίκησης, Μάρκετινγκ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
M1-3020 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
3ο |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Στρατηγικός Προγραμματισμός (Strategic Planning) |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
3 |
6 |
||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|||||
θεωρια –εργαστηριο |
Θ |
||||
φορτοσ εργασιασ |
156 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής |
||||
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ/ ΚΑΤ’ ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
Υποχρεωτικό |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνικά |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με το θεωρητικό πλαίσιο, τα μοντέλα, τα εργαλεία και τις αναλυτικές τεχνικές που βοηθούν στην κατανόηση της επιτυχίας ή της αποτυχίας της στρατηγικής ενός οργανισμού ή επιχείρησης. Αναλυτικότερα, θα δοθεί η δυνατότητα ανάπτυξης κριτήριων αξιολόγησης των στρατηγικών που έχουν υιοθετήσει τα διευθυντικά στελέχη των οργανισμών και επιχειρήσεων, διαμόρφωσης στρατηγικών που μπορούν να υιοθετήσουν στο μέλλον και κατανόησης των θεμάτων που εμπλέκονται στην υλοποίηση των συγκεκριμένων στρατηγικών. Υπάρχουν έξι ( 6) στόχοι σε αυτό το μάθημα :
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα είναι ικανοί να: § κατανοούν τη στρατηγική διαχείρισης ενός οργανισμού. § συζητούν ενεργά και κριτικά τις έννοιες της στρατηγικής διαχείρισης , ειδικότερα σε ένα διεθνές πλαίσιο. § προσδιορίσουν τα εργαλεία τα οποία μπορούν να βοηθήσουν σε τμήματα στρατηγικής διαχείρισης. § αξιολογούν κριτικά τα θεωρητικά μοντέλα της στρατηγικής και να κατανοούν τη σημασία τους σε παγκόσμιο πλαίσιο. § αναλύσουν και να διερευνούν στρατηγικά θέματα εντός των οργανισμών και να προτείνουν αποτελεσματικές λύσεις. § συντάσσουν και να παρουσιάζουν με μεγαλύτερη σαφήνεια. |
||
Γενικές Ικανότητες |
||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
· Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών · Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις · Λήψη αποφάσεων · Ομαδική εργασία · Σχεδιασμός και διαχείριση έργων · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής |
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγή στην στρατηγική - Τα βασικά θεωρητικά μοντέλα 2. Οργανισμοί και στρατηγική 3. Ανάλυση-επιρροή περιβάλλοντος 4. Αποτίμηση κατάστασης 5. Αποτίμηση διατήρησης στρατηγικού πλεονεκτήματος 6. Κουλτούρα, δομή και στρατηγική 7. Μέθοδοι στρατηγικών 8. Στρατηγικές επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος 9. Διεθνείς Στρατηγικές- Εφαρμογή στρατηγικής – Οργανωσιακή αλλαγή 10. Υλοποίηση Στρατηγικής 11. Αποτίμηση αποτελεσμάτων και Επαναπροσδιορισμός Στρατηγικής 12. Παρουσιάσεις αναπτυξιακών στρατηγικών και στρατηγικών διάσωσης από φοιτητές 13. Ανασκόπηση-Επανάληψη *** Οι πρώτες 10 διαλέξεις συνοδεύονται από την παρουσίαση μελετών από την ελληνική και διεθνή πρακτική |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
1. Πρόσωπο με πρόσωπο 2. Χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης 3. Ασκήσεις πράξεις (ανάλυση μελετών περίπτωσης) 4. Παιχνίδια προσομοίωσης |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
1. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: · ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής · ερωτήσεις σύντομης απάντησης με στόχο τη συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας · ανάλυση μελέτης περίπτωσης 2. Πρακτική αποτίμηση δεξιοτήτων (40%) που περιλαμβάνει ανάλυση και σχολιασμός μελετών περίπτωσης (Έκθεση/Αναφορά – Δημόσια παρουσίαση) |
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Ελληνόγλωσση 1. Παπαδάκης Β., (2007). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία-5η έκδοση, Τόμος Α’: Θεωρία. Εκδόσεις Μπένου. § Ξενόγλωσση 1. Clegg, S., Carter, C., Kornberger, M. and Schweitzer, J. (2011) Strategy: Theory and Practice. London: Sage Publishing. 2. Ambrosini, V., Jenkins, M. and Collier, N. (2007). Advanced Strategic Management: A Multi-perspective Approach. 2nd Edition. London: Palgrave Macmillan 3. Johnson, G. and Scholes, K. and Whittington, R, (2008) Exploring Corporate Strategy, 8th Ed. Harlow: FT-Prentice Hall 4. Becerra, M. (2009) Theory of the firm for strategic management. Cambridge: Cambridge University Press. 5. Besanko, D., Dranove, D. and Shanley, M. (2010) Economics of strategy, 5th Edition, International student version. Chichester: Wiley.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Strategic Management Journal Long Range Planning Harvard Business Review Academy of Management Executive MIT-Sloan Management Review California Management Review McKinsey Quarterly |